Minulost i když nádherná.....

12. leden 2016 | 06.58 | rubrika: Historie skupiny

Dokument který byl natočen v Italské Pecaře v létě 2001. Odvysílán byl 9.9.2001 ...
http://www.ceskatelevize.cz/.../1051550627-jeden-.../20147129183


_DSC8921

_DSC3050

IMG_0455

IMG_0523

IMG_0524

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 2 (2x)

PF - 2016

3. leden 2016 | 19.20 | rubrika: Historie skupiny

20160103_120904

Do nového roku 2016 hodně pohody,šťastné náhody,žádné nehody,významné dohody,legrační příhody a další života výhody vám přeje The Flying Bulls Aerobatics Team

zleva M.Krejčí,S.Čejka,J.Rudzinský a nový člen týmu Jan Tvrdík

....neděle 3.1.2016 porada před tréninkovým letem.....

...a takhle to vypadá ve vzduchu,když jedeme naplno.....

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1 (2x)

28.12.2015

29. prosinec 2015 | 09.01 | rubrika: Aktuality

...intenzivní trénink ve čtyřech !!!! ,aby nám kluci udělali v sezóně 2016 radost ,probíhá celý podzim a nebude tomu jinak ani v zimních měsících.Máme se na co těšit.....

20151228_125058

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Finland International Airshow 2015

1. říjen 2015 | 22.05 | rubrika: Video-zóna

.....příští sezonu se budeme divit a žasnout....

xa42


komentáře (1) | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)

Rozloučení.......

21. září 2015 | 15.42 | rubrika: Aktuality

Začátkem září se v Hangáru 7 v Salzburgu uskutečnilo oficiální poděkování a rozloučení s odcházejícími piloty Flying Bulls Aerobatc team. Radka Máchová, Jirka Saller a Jirka Vepřek si užili netradičního zážitku ve stylu Top Gun - lety v Alpha Jetech v krásném okolí Salzburku. Jejich nadšení vidíte na jejich tvářích Emotikona smile . Piloti Philipp Haidbauer a Stefan Doblhammer předvedli našim akrobatům trochu jiný styl létání...

11017823_909390595809188_66925

11214320_909390875809160_71627

12002071_909390655809182_39227

12002980_909390995809148_41775

12027587_909390695809178_41418

12033222_909391369142444_11507

12036451_909391445809103_59476

12036957_909391142475800_68906

12049582_909391069142474_64084

12043182_909390809142500_40549

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1.33 (3x)

ing.Radka Máchová

20. září 2015 | 08.38 | rubrika: Historie skupiny
žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1 (1x)

Text : Radka Máchová

19. září 2015 | 09.25 | rubrika: Velkolet Arábie 2006

Jak jsme letěli do " Saudíííííííí "

Začnu zcela tradičně a to pěkně od začátku. V zimě roku 2006  - přesně 17.2.2006 kolem poledne odstartovala dvě letadla Zlin 50LX  z letiště Jaroměř  do Pardubic, kde se přidala k třetímu letadlu (OK XRD) téhož typu vracejícímu se z generální opravy v Moravanu Otrokovice.  Čtvrté letadlo OKXRB bylo stále v generální opravě, a tak se budoucí akce pracovně nazvaná VELKOLET musela odlétat jen ve třech letadlech a v sestavě pilotů – vedoucí Radka Máchová, pravé křídlo Miroslav Krejčí a levé křídlo Jiří Saller. Daniel Polonec, jako ten čtvrtý vzadu, musel pro neukončenou generální opravu posledního letadla (OK XRB) zůstat doma.. I tak pro průtahy s ukončením GO letadla OK XRD, musel být odlet o tři týdny odložen.

Z Jaroměře jako první startoval Jirka Saller na své OK XRC a jako druhá Radka Máchová s OKXRA. Zima byla tenkráte tak jak má být, teplota -180C a na letišti 20 cm čerstvého sněhu . Dohlednost nic moc, ale protože jsme letěli do prokazatelně dobrého počasí  (v Pardubicích bylo CAVOK), tak se nebylo kromě startu čeho obávat. 

Odlet na sněhu z Jaroměře do Pardubic

Druhý den  ráno trojice Z 50LX v barvách Red Bull s piloty Radkou Máchovou, Jirkou Sallerem a Miroslavem Krejčím nabrala kurs přes Slovensko a Maďarsko na Beograd a pak dál a dál do arabských krajin, aby se po čtyřech měsících oklikou přes severní Afriku a Španělsko vrátila zpátky domů. Za tu doba skupina předvedla 19 vystoupení po celém Arabském poloostrově,   nalétala více jak 60 hodin a během přeletů překonala více jak cca 16 300 km. Téměř po celou dobu byla skupina padesátek doprovázena   letadlem, Cessnou 210 , OKRAY  z Karlových Varů, ve kterém kromě  nezbytného materiálu pro případné opravy  ( kola, duše, nářadí, oleje a další drobnosti podle výběru  a úsudku technika skupiny Miloše Špreňara) vezla manažera skupiny a organizátora celé akce Martina Nepovíma a již zmiňovaného technika Miloše Špreňara. Do zbylého prostoru se ještě nacpalo to, co se nám pilotům padesátek už do kabin nevešlo.Celý tým doplňoval pilot Cessny Mirda Jager, který pro svou veselou povahou byl po celou dobu příjemným osvěžením . Svým zcela specifickým způsobem jednání  a díky schopnosti okamžité  improvizace dokázal úspěšně "vybruslit" z mnoha obtížných situací, které nás měly ještě potkat. Vzhledem k tomu, že si jej Letecký Pán Bůh již povolal k sobě, berte toto povídání i jako milou vzpomínku na něj ...

18

18.2.2006 - LKPD - za chvíli startujem na Velkolet.

DSCN1475

Doprovod skupiny Cessna 210 , OK-RAY  z Karlových Varů......

DSCN1447

.....ve kterém letěli tři M (tedy Mirda Jager,Martin Nepovím a Miloš Špreňar).....

DSCN1455

a na "palubce" na tři M koukalo čtvrté M - "Monkey"- talisman týmu, který nesmí chybět při žádném vystoupení a žádné aeroshow.

velkolet-mapa-2

Vysvětlivky k mapě :zelená hvězdička = místo našeho vystoupení,modrá čára =trasa skupiny 3xZ 5O LX,červená čára = trasa skupiny Cesna 210 + 3 x Z-50LX

Teď ale po pořádku tak, jak to všechno probíhalo.

2006 mi poslal Martin Nepovím takový nezávazný dotaz na kalkulaci letu do Jordánska. To už ale nějakou dobu probíhala čilá korespondence mezi ním a přípravným štábem v Arabských Emirátech. Začala jsem pracovat na trase letu a   věci dostaly pořádný spád, trasa se poněkud natáhla  a cílovým bodem se stal nakonec Bahrain.Tam mělo být zahájení celé akce naším  promotion vystoupením k propagaci zahájení nové sezony série závodů vozů F-1, které začíná právě v Bahrainu.

Bylo třeba vypracovat program celého letu, prověřit možné trasy s ohledem na dolet našich letadélek a také brát v úvahu zkrácenou délku dne, zajistit nezbytná letová povolení, zajistit palivo, mapové podklady pro plánování letu a vlastní let atd atd... atd atd...

V úvahu přicházely vlastně tři možné trasy jak se dostat ze střední Evropy až do Jordánska,:

-         Nejelegantnějším řešením by byla trasa pěkně po pevnině přes Rumunsko, Turecko , Libanon  a  Sýrii . Tohle řešení mělo ale hned několik vad na kráse –  v Rumunsku nebylo palivo - Arad nabízel pouze 200 litru AVGAS pro všechna čtyři letadla,  Turecko – na vše bylo nutno zdlouhavě vyžadovat povolení od vojáků,  Libanon  a  Syrie vůbec nepovolovaly lety VFR.

-         Další trasa by  vedla také po pobřeží tentokráte Chorvatska na Korfu a Krétu a přes moře do Egypta. Větší přelet moře by byl "jenom" z Kréty do Alexandrie . V Egyptě ale nebylo nikde deklarováno palivo a taky úsek do Alexandrie byl na hranici doletu. ( to že to jde, jsme si odzkoušeli o dva roky později při letu do Sharm El Sheikh)

-         Jako nejlepší a nejschůdnější vycházela trasa přes Beograd , Thessaloniki, ostrov Kos  a dále na letiště Phapos na Kypru. Odtud nás pak  čekal nejdelší úsek přes Středozemní moře a Egypt do Jordánské Aqaby. Tuhle trasu jsme nakonec zvolili a její znalost jsme nakonec využili i později a to v r. 2008 při letu do Egypta – Sharm El Sheikh.

A letíme..

18.2.2006               Ráno bylo krásné zimní počasí s jasnou oblohou a sluníčkem, výhled po trase byl příznivý a nás čekal let z Pardubic až do Thessaloniki, kde jsme se měli setkat s druhou částí výpravy letící v Cessně  OK RAY.  Ta letěla na svůj letový plán, aby mohla letět ve vyšších letových hladinách, kde má toto letadlo i nižší spotřebu. Počasí nám kupodivu přálo a tak z obávaného z přeletu Makedonie  (velmi nepřehledný a vysoký hornatý terén, žádné plochy pro nouzové přistání, žádné VFR mapy a taky blízkost neletové zony NATO)  se stal jeden překrásný letový zážitek, na který se jen tak nezapomíná . Letěli jsme stále na jih a tak i teplota v kabině byla přijatelná, skleníkový efekt kopule kabiny byl znát, paty mě zábly akorát až po Budapest..

Thessaloniki - Kos , tohle je

Thessaloniki - Kos , tohle je ještě řecká pevnina

Při příletu do Thessaloniki se mi vyplatila pečlivá příprava, kdy po marných pokusech najít někde na internetu VFR příletové trasy a body jsem je nakonec dostala faxem  od místního handlingového agenta. Přílet je poněkud komplikovaný díky obletu města.  

Sally nakde u řecjkých ostrovů 

Sally někde u řeckých ostrovů

Řecko nás přivítalo příjemným jarním počasím – teplota + 170C . Třikrát M z Cessny ( Martin, Miloš a Mirda ) nás už čekali a tak vybalení nejnutnějších osobních věcí pro přespání a  ukotvení letadel bylo celkem bez problémů a jakéhokoliv zdržení. Hurá do blízkého hotelu, připravit plán na zítra a po dobré večeři rychle na kutě, protože zítra musíme dorazit až na Kypr.

Sally, Mirda Jager a Martin Ne

Sally, Mirda Jager a Martin Nepovím - před odletem v Thessaloniki

DSCN1496

Porada před odletem - zleva Míra Krejčí,Radka Máchová.Mirda Jager a Jiří Saller

Ráno počasí opět nezklamalo, je hezky a  nás čeká první let přes moře.. . Jdu podat plán na TWR a řídící se směje – včera jsme sedali jako obvykle ve skupině a on přehlédl v plánu, že neletí jedno letadlo, ale tři.- A tak když kontroloval naše přiblížení na dráhu tak najednou místo jednoho bodu viděl tři – říkal si, že bude muset asi méně pít....

Míra Krejčí s vestičkou

Míra Krejčí nad mořem se slušivou vestičkou ( nafukovací )

Nad ostrovem Rhodos, jsou tu l

Nad ostrovem Rhodos, jsou  letiště dvě

Letíme ještě na dva plány, jeden pro skupinu padesátek a druhý ve vyšší hladině pro Cessnu. První úsek je z Thessaloniki na ostrov Kos a musíme letět pouze po letových cestách.  I tak mám pouze IFR mapy z Jeppesen a věrné Garmin GPS. Pro navigaci je to dostačujícím, ale nelze odpovědět na dotěrný dotaz řídící, zda poletím přes ten a ten ostrov. Jméno už si nepamatuji... Já odpovídám že letím po letové cestě R19. To ji ale nestačí a stále se ptá na jakýsi ostrov. V mapě IFR jsou ale jen téměř neznatelné obrysy ostrovů  bez názvů a na listování v GPS, změny měřítka a hledání ostrova nemám ani čas a ani chuť. Odpovídám tedy diplomaticky, že pokud onen ostrov leží na trase R19, tak přes něj poletím. To dámu na druhém konci radiového spojení uklidní, ale zase hlásí konfliktní provoz ve stejné hladině s námi a ve stejném směru. Dochází mi, že se jedná o naší doprovodnou Cessnu. Pro další úsek poletíme raději na jeden plánek jako skupina s vedoucím v Cessně.

Let nad mořem přináší určitá úskalí – pokud jsou vidět alespoň nějaké ostrovy, tak to ještě jde. Pokud ale není vidět nic než voda a voda je to o poznání horší. Špatně se odhaduje výška letu, horizont je nevýrazný a splývá s vodní hladinou. Zejména ve vyšších hladinách je to nepříjemné. Padesátka je nestabilní letadlo a při troše nepozornosti pořád někam padá a táhne  a  let v náklonu na hospodaření s palivem nepřidá....

Jak je známo mají naše Z50 LX celkem tři nádrže – v křídlech integrální po 40 l na každé straně a hlavní nádrž se 60 litry paliva. Při úsporném režimu to dá na teoretický dolet 770 km při cestovní rychlosti 220km/h ( vytrvalost 3,5 hod.) V praxi ale musíme počítat s neideálními podmínkami a tak úseky při přeletu plánuji na max. 3 hodiny letu. Každé letadlo je jiné a má jinou spotřebu a každý má svůj zaručeně nejlepší způsob úpravy režimu tak , aby mu to co nejméně "žralo". Co platí pro jedno letadlo , neplatí pro druhé a každý si to musí vyzkoušet a najít nejlepší režim sám.

Odstartovali jsme brzo ráno a teď letíme nad mořem na ostrov Kos. Cesta je celkem příjemná a na levé straně lze tušit tureckou pevninu. Tak kdyby něco, tak zamířit na sever.  Cessna je rychlejší a má před námi určitý náskok. Sedáme na ostrově Kos, doplníme palivo a další úsek na Kypr na letiště Phapos poletíme na jeden plánek . Pro mne je to určitá úleva, můžu se kochat  pohledem na moře a ostrov Rhodos, který přelétáváme. Počasí se ale poněkud pohoršilo a vítr začíná foukat nepříjemně ze předu.

Nad Egejským mořem - lodička d

Nad Egejským mořem - lodička dole je milá pozornost

Nad Egejským mořem - Míra Krej

Nad Egejským mořem - Míra Krejčí a vzadu Radka

Čeká nás dlouhý přelet nad otevřeným mořem a vlny začínají mít nepříjemné bílé čepice. Ještě že do Phapos (LCPH) je to jen plánovaných 2:40 hod a tak máme dost paliva. Při letu nad mořem, kde není kam bezpečně sednout to ale klidu nepřidá.... V dále se už ukazuje Kypr a  letiště Phapos leží na jeho jižní straně. V závětří ostrova fouká znatelně méně a život je hnedle veselejší. Turistická sezona ještě nezačala a letiště je celkem bez provozu. Přistáváme, ujímá se nás handlingový agent a protože je vše domluveno předem jedeme celkem bez zdržení na hotel - šestidveřový taxi Mercedes !!!!  Ten mají snad jenom v tomto městečku.

Ráno nás čeká sice jen jeden úsek ale o to horší. Musíme přeletět přes středozemní moře a Egypt až do Jordánské Aqaby a to je skutečně na hranici našeho doletu...

Phapos - příprava k odletu do

Phapos - příprava k odletu do Jordánské Agaby

10

Phapos - tuhle konstrukci známe z Jaroměře , létal na ni Vašek Buben. Toto letadlo jevilo značné známky opotřebení ale asi už dlouho ve vzduchu nebylo. O dva roky později jsme jej tady opět našli i se stejným kamenem.....

Pokračování  je přípravě
Zdroj: http://akroctyrka-jaromer.pise.cz/velkolet-arabie-2006/102012/

komentáře (1) | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 3 (2x)

Vzpomínka - České srdce musí zaplesat.....

19. září 2015 | 09.07 | rubrika: Video-zóna

...mám rád skupinu The Flying Bulls Aerobatics Team a člověk když ji vidí na nebi ,tak musí být hrdý na to,že takhle naši piloti " v á l e j í " .......

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 3 (3x)

Vzpomínání - Velkolet 2006

19. září 2015 | 08.54 | rubrika: Velkolet Arábie 2006

Při arabském turné v roce 2006  mimo jiné v Jeddahu byla skupina požádána o mezipřistání na ulici města.Po zhodnocení situace,že okolo jsou vysoké stožáry osvětlení,úzká ulice začína a končí kruhovým objezdem, došla vedoucí skupiny Radka Máchová k rozhodnutí,že průlet ano,mezipřistání ne.Skupina je složena z vynikajících pilotů,kteří už mají tzv.něco nalétáno.Což potvrdil Miroslav Krejčí na niže uvedeném snímku.Nejenom,že se protáhl těsně nad zemí ,ale jak dokládá malý snímek i kolečka roztočil.......inu kdo umí tak umííííí..........

PICT0372

Jeddah

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 1.88 (8x)

Vzpomínka na zlaté časy.....

13. září 2015 | 13.37 | rubrika: Video-zóna

Když vzpomenu na tuto báječnou  besedu se špičkovou akrobatickou skupinou The Flying Aerobatics  Team ,která se konala 28.10.2006 v restauraci Ruchadlo v Zájezdě u České Skalice,tak musím říci,že ještě teď mi běhá mráz po zádech z mého "fopáá",které jsem udělal vůči Mírovi Krejčímu a který mně po besedě pěkně vynadal......Samozřejmě omluva a čas vše zahojil.Udělal jsem fatální chybu - při představování  jednotlivých členů jsem neuvedl,že Míra Krejčí má také inženýrský titul.....inu komu čest tomu čest .Faktem je že spolu dál kamarádíme a čas vše zahojil.Tak přátelé zavzpomínejme s ing.Radkou Máchovou na zlaté časy jejich exhibicí......

žádné komentáře | přidat komentář | hodnocení: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 | 0.00 (0x)